galerie handlowe warszawa

Mimo, że sklepy wielkopowierzchniowe pojawiły się w Polsce stosunkowo późno, dziś trudno sobie wyobrazić handel i usługi bez ich udziału. Choć wiele aktywności jesteśmy w stanie prowadzić w Internecie, nadal chętnie odwiedzamy centrum handlowe. Warszawa ma takich punktów sporo, a łączna liczba odwiedzających je miesięcznie liczona jest w milionach. Jak miejsca tego typu będą wyglądać w przyszłości?

Przestrzeń dla każdego

Twórcy sklepów wielkopowierzchniowych chcieli w jednym miejscu zebrać różne marki, produkty i usługi. Idea już od początku, czyli od lat 50 tych obejmowała także tworzenie lokali gastronomicznych oraz miejsc, gdzie można liczyć na rozrywkę. Tego typu przestrzenie ma obecnie każde centrum handlowe. Warszawa oferuje coraz więcej w ramach dotychczasowych lokalizacji, które są sukcesywnie rozbudowywane. Dzięki temu klienci mogą liczyć na jeszcze więcej. Konkurencja ze strony wirtualnych zakupów jest duża, ale nie zniechęciła konsumentów od punktów stacjonarnych. Bywa, że klient przed zakupem konkretnej rzeczy i tak chce ją zobaczyć lub przymierzyć w sklepie, nawet jeśli ostatecznie zakupów dokona w wygodnej wersji online. Czasem jednak chęć sprawdzenia oznacza automatycznie zakupy w centrum handlowym.

Uniwersalna potrzeba kontaktu

Jeśli centra handlowe przyszłości chcą być konkurencyjne, muszą zaoferować coś, co nie jest dostępne na ekranie komputera czy smartfona. Dlatego obiekty tego typu na pewno nadal będą stawiać na rozrywkę, której trzeba doświadczyć osobiście. Nie chodzi wyłącznie o kino, ale punkty rozrywki dla dorosłych i dzieci. Z roku na rok zwiększa się także ilość eventów tematycznych, spotkań ze znanymi osobami oraz koncertów, także plenerowych. Kontakt bezpośredni jest potrzebą na tyle silną, że nie zastąpi jej wirtualne uczestnictwo podczas lajwów czy wideokonferencji. Administratorzy i zarządzający dużymi obiektami mają świadomość, że to właśnie tutaj ma swój potencjał centrum handlowe. Warszawa przoduje więc w ilości imprez dla klientów masowych lub dobranych pod kątem konkretnej grupy docelowej, na przykład rodzin.

Specjalistyczne centrum handlowe w Warszawie

Na co jeszcze mogą postawić stacjonarne obiekty handlowe? Na pewno na niszowe marki i specjalizacje w ofercie. Początkowo sklepy stawiały na sprawdzone firmy. Z czasem jednak zauważono, że konsumenci lubią różnorodność. Najpierw wynajęto więc wyspy mniejszym podmiotom, później ich oferta przechodziła do większego lokali. Jednocześnie dokonywała się ewolucja w stronę specjalizacji, która ma szansę jeszcze się pogłębiać. Obiekty, które oferują głównie marki modowe lub produkty do wnętrz, szybko są kojarzone przez klientów pod kątem tych branż. Podobnie jest z miejscami, oferującymi sporo rodzinom z małymi dziećmi. Klienci chętnie zabierają swoje pociechy na zabawę, ale także organizują im w specjalnych klubikach urodziny i inne imprezy okolicznościowe.

Centra handlowe mają niewyczerpane możliwości jako miejsca spotkań, gromadzenia konkretnej społeczności. Unikalne doświadczenia i przeżycia, jakich można w nich doświadczyć, jeszcze długo będą siłą tych miejsc.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here