Jak przygotować się do zmian w sektorze usług użyteczności publicznej

Agendy rządowe, instytucje ochrony zdrowia, sprzedawcy i dostawcy – we wszystkich tych organizacjach procedury awaryjne zapewniające ciągłości działania podlegają stałemu testowaniu w sposób niezwykle intensywny. Sektor usług użyteczności publicznej i telekomunikacji, wraz ze swymi inżynierami, pracującymi w terenie technikami i specjalistami, pomagają tym organizacjom utrzymując niezbędną do ich funkcjonowania infrastrukturę. Bez względu na panującą na zewnątrz temperaturę czy warunki pogodowe, utrzymanie infrastruktury to codzienna konieczność wymagająca intensywnej pracy w zakresie planowania. Dzięki postępowi jaki dokonuje się w obszarze oprogramowania, czujników oraz sieci, z wyzwaniami tymi można zmagać się przy użyciu inteligentnych rozwiązań. Cyfryzacja danych pozyskiwanych bezpośrednio po ich wygenerowaniu oraz wprost ze źródła, umożliwia podejmowanie lepszych decyzji oraz poprawę jakości usług świadczonych na bazie tych sieci.

WYZWANIA W EPOCE CYFRYZACJI

Żywność, woda, ubranie i schronienie, od dawna są uznawane za najbardziej podstawowe potrzeby w życiu człowieka. Rządy we wszystkich krajach za czynniki dodatkowe stanowiące warunek niezbędny udanego życia uznają również infrastrukturę sanitarną, edukację, ochronę zdrowia, a ostatnio też dostęp do Internetu. Sektor energii i usług użyteczności publicznej jest w pewnym sensie powiązany z wszystkimi tymi potrzebami – energia pomaga utrzymać świeżość żywności oraz zapewnić odpowiednie warunki funkcjonowania w budynkach, sieć internetowa obsługuje globalną komunikację i zapewnia możliwość edukacji, bieżąca woda zaspokaja potrzeby spożywcze i sanitarne ludzi. To wszystko naturalnie prowadzi do sytuacji, w której zapotrzebowanie na te usługi jest niezwykle wysokie.
W przypadku klęsk naturalnych, czas reakcji służb odpowiedzialnych za energetykę czy media staje się jeszcze ważniejszy. Jako że znaczna część działalności biznesowej oraz handlu w ostatnim dziesięcioleciu przeniosła się do Internetu, na znaczeniu zyskała również infrastruktura telekomunikacyjna, przez co od dostawców usług telekomunikacyjnych wymaga się zapewnienia swym klientom jak najszybszych dostępnych łączy internetowych.
Mając do dyspozycji infrastrukturę obsługującą sprawny przesył informacji, wzmocnione urządzenia mobilne oraz dostęp do danych w czasie rzeczywistym, firmy świadczące usługi telekomunikacyjne oraz dostawcy mediów mogą stale optymalizować swoją działalność i tym samym bez przestojów dostarczać stabilne i bezpieczne usługi bardzo wysokiej jakości.

ZNACZENIE MOBILNOŚCI

Jednym z najbardziej skutecznych sposobów na zwiększenie wydajności pracy w terenie oraz skrócenie czasu reakcji jest wyposażenie techników i inżynierów pracujących w terenie w urządzenia mobilne o wzmocnionej konstrukcji. Odporny tablet czy laptop pomaga serwisantom dotrzeć do lokalizacji dotkniętych awarią, uzyskać dostęp do najbardziej aktualnych informacji i zapewnić dodatkowe środki bezpieczeństwa na miejscu. Przykładowo, w przypadku awarii elektrowni lub stacji rozdzielczej spowodowanej klęską żywiołową trasy ewakuacyjne do tych obiektów mogą ulec zmianie, natomiast dostęp do nich musi być zapewniony. Obecnie, jedynie 26 proc. firm wyposaża co najmniej połowę swoich pracowników działających w terenie w urządzenia mobilne, natomiast w ciągu pięciu lat oczekuje się wzrostu tej proporcji do 43 proc. To oczywiste, że zapewnienie dostępu do odpowiednich informacji w terenie to prosty, ale też i skuteczny sposób na skrócenie czasu reakcji i zapewnienie bezpieczeństwa serwisantom.

WYZWANIA W SEKTORZE USŁUG UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ W ERZE CYFROWEJ

Wraz z rozwojem technologii rosną oczekiwania klientów, dlatego też dostawcy mediów muszą stale analizować swoje procedury i korzystać z najnowszych rozwiązań mobilnych. Na szczęście dziś wprowadzając nowe technologie do pracy w terenie można ułatwiać oraz kontrolować pracę serwisantów dbających o utrzymanie infrastruktury.
Stosowanie czujników do zdalnego monitorowania umożliwi dostawcom usług telekomunikacyjnych oraz mediów lepiej alokować posiadane zasoby. Na przykład, firma może od razu skierować terenowych serwisantów w rejon o kluczowym dla danej infrastruktury znaczeniu, zamiast przeprowadzać szereg wizyt na miejscu w celu weryfikacji sytuacji w różnych mniej znaczących punktach sieci. W ciągu najbliższych pięciu lat co najmniej 9 na 10 firm z tego sektora planuje pełne wdrożenie czujników oraz zdalnego monitorowania swojej infrastruktury. Dzięki danym z systemów monitoringu analitycy są w stanie opracowywać modele, które pomagają w odpowiednim planowaniu czynności serwisowych. Dzięki danym o warunkach pogodowych, zużyciu energii czy wody oraz innych czynnikach, firmy będą w stanie opracować odpowiednie harmonogramy prac i efektywnie wykorzystywać dostępne zasoby, odpowiednie aplikacje i usługi oparte na sieciach inteligentnych, połączone z siecią czujników, umożliwią przesyłanie z niespotykaną dotąd prędkością, olbrzymich ilości danych z urządzeń obsługujących rzeczy. Dostawcy mediów, zamiast wysyłać na miejsce swoich serwisantów, będą mogły interweniować na odległość za pośrednictwem swoich operatorów i zdalnych połączeń wideo. Większe możliwości przesyłu i analizy danych oraz zmiana sposobu dysponowania zasobami doprowadzi do znaczącego wzrostu wydajności oraz optymalizacji wykorzystania dostępnych zasobów.
Gwałtowny postęp technologiczny, jaki już dziś obserwujemy w sektorze telekomunikacji oraz mediów, dostarcza nowych możliwości oraz znacząco poszerza ofertę usług tego segmentu. Dostawcy usług telekomunikacyjnych oraz mediów są w stanie lepiej wykorzystywać swój personel, a tym samym świadczyć swym klientom usługi na wyższym poziomie, łącząc funkcjonalność sieci czujników, rozwiązania analityczne, oprogramowanie operacyjne, testowanie infrastruktury w terenie oraz urządzenia mobilne o wzmocnionej konstrukcji. A czy Twoja firma jest na to gotowa?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here