Przeglądarka Google umożliwiająca reklamowanie swojej firmy czy produktu dostarcza nam również możliwość tworzenia list osób, które odwiedziły naszą stronę firmową, ale nic nie kupiły lub jedynie tam przebywały. Remarketing daje następnie możliwość stworzenia i emitowania reklam takim osobom z ramienia kampanii Google Ads. Poniżej prezentujemy odpowiedzi na pytania — czym jest remarketing w google, jakie są jego korzyści, jak uruchomić remarketing na własnej stronie oraz czy warto używać takiej opcji. Podpowiadamy również jak możemy wykorzystać listy osób odwiedzających naszą stronę, aby odnieść jeszcze kilka innych korzyści.
Jak remarketing Google funkcjonuje w praktyce?
Remarketing w Google to możliwość zainstalowania kodu html na naszej stronie internetowej, który będzie zbierał dane o użytkownikach odwiedzających witrynę. W efekcie tego działania, Gogole – w systemie reklamowym Google Ads będzie tworzyło dla nas listy takich osób. Standardowo dostępne są podstawowe listy remarketingowe tworzone automatycznie przez Google w postaci np. osób, które włożyły do koszyka dany produkt, ale możemy również edytować je i tworzyć własne kombinacje. Dzięki temu możemy selekcjonować i kategoryzować użytkowników, którzy przeglądali dane produkty czy odwiedzali konkretne miejsca na naszej stronie. Jedyne co potrzeba do uruchomienia remarketingu to implementacja kodu na naszej witrynie. W dalszym czasie będziemy mogli komfortowo już tylko korzystać z takich list.
Gdy uruchomimy już remarketing i będziemy pozyskiwać listy użytkowników, w systemie reklamowym Google Ads będziemy mogli wybierać takie listy jako grupy odbiorców. Przy tworzeniu standardowej kampanii reklamowej w Google wystarczy podać konkrentną listę i wyświetlić reklamy tylko osobom z tej listy. Kampania reklamowa niczym nie różni się od innych i jest standardową kampanią — taką samą, jaką otrzymujemy przy “ręcznym” uzupełnianiu odbiorców.
Wiele osób obawia się uruchomienia takiej opcji, choć z chęcią skorzystałaby z tej funkcji. Jest ona dokładnie opisana w instrukcji obsługi udostępnionej przez Google. Możemy tam krok po kroku prześledzić cały proces i wykonać go samodzielnie. Remarketing jest dostosowany w ten sposób, aby był komfortowy i łatwy w obsłudze oraz możliwy do zrealizowania przez osoby prywatne nieznające się na najnowszych technologiach.
Jak zainstalować kod html na naszej witrynie?
Instalacja kodu html na naszej witrynie nie jest trudna i możliwa do wykonania samodzielnie. Wystarczy w tym celu zalogować się na swoje konto reklamowe oraz pobrać kod html w sekcji remarketing. Następnie należy edytować kod html witryny i umieścić go na naszej stronie. Kod html od Google nie jest długi i nie powinno być żadnych problemów z jego instalacją. Jeśli korzystamy z kreatora witryn online, również możemy dodać taki kod w odpowiednim miejscu. Gdy naszą witrynę obsługuje agencja marketingowa, agencja reklamowa lub biuro informatyczne wystarczy przekazać im kod, który zostanie umieszczony na naszej witrynie. Jeśli samodzielnie nie potrafimy go zaimplementować, możemy poprosić o pomoc np. freelancera lub specjalistę. Koszt takiej operacji nie powinien być jednak duży, gdyż nie jest to skomplikowane przedsięwzięcie.
Korzyści remarketingu?
Korzyści, jakie płyną z remarketingu w wyszukiwarce Google, jest wiele. Pierwszą z nich jest możliwość dotarcia do osób, które odwiedziły już naszą witrynę i są wstępnie zainteresowane daną branżą. Skoro samodzielnie wyszukały one informacje i poszukiwały produktu na naszej stronie, są potencjalnymi klientami. Dzięki temu nie musimy targetować odbiorów przy nowej kampanii a mamy od razu dostęp do takich osób praktycznie bez większego wysiłku. Sytuacja taka będzie przekładała się bezpośrednio na drugą korzyść, czyli większy potencjał sprzedażowy. W większości przypadków znacznie łatwiej jest przekonać pewną grupę osób do zakupu, jeżeli były już na naszej witrynie i interesują się branżą niż osób, które “pozyskujemy” z kampanii pierwotnej.
Sam remarketing jest również prosty w uruchomieniu i może przeprowadzać go praktycznie każda osoba. Szczegółowe instrukcje pozwalają uruchomić remarketing bez konieczności zamawiania usługi w agencjach marketingowych i dodatkowych opłat. Remarketing w Google jest również opcja darmową, za którą nie musimy płacić dodatkowych środków. Jeśli już skonfigurujemy remarketing, nie będziemy musieli robić nic poza tym. Wystarczy tylko odpowiednio wybierać listy i wyświetlać tym osobom nasze reklamy.
Bardzo przydatnym plusem, który wpływa na skuteczność i efektywne dysponowanie budżetem reklamowym jest możliwość personalizacji reklamy. Jeśli tworzymy listy osób, które przeglądały np. luksusowe produkty, będziemy mogli zaprezentować im w reklamie produkty premium. Dla osób szukanych najtańszych produktów możemy przygotować specjalne zniżki. Indywidualne dostosowanie reklamy do osób z danej listy pozwoli zatem uzyskać dużo większą skuteczność i zaoferowanie takim osobom dokładnie tego, czego szukali na naszej stronie.
Jak wykorzystać stworzone listy?
Gdy będziemy już posiadali stworzone listy konkretnych użytkowników odwiedzających naszą witrynę, będziemy mogli je wykorzystać również w inny — dodatkowy sposób nie tylko emitując od razu takim osób kolejną reklamę zachęcającą do powrotu. Warto takie listy przechowywać i korzystać z nich regularnie w przyszłości. Jeśli mamy takie listy możemy przypominać się regularnie użytkownikom, emitując np. reklamy co kilka tygodni lub miesięcy. Osoby znające już naszą markę mając w przyszłości do wyboru kilka innych firm, z dużym prawdopodobieństwem zdecydują się, aby skorzystać naszej oferty. Jeśli nie damy im o nas zapomnieć, wytworzy się relacja między nami a klientami. Przy pomocy list remarketingowych będziemy mogli również tworzyć kampanie okazjonalne np. świąteczne czy z okazji nadejścia wiosny i oferować specjalną ofertę. Kontaktów tych możemy również użyć, gdy będziemy mieli pewne nadwyżki magazynowe lub będziemy chcieli pozyskać klientów “od ręki”. Osoby wstępnie już zainteresowane daną tematyką znacznie częściej kupią dany produkt.